Sfatul expertului Michelin

Balansarea pe drum (sărituri sau vibrații) a anvelopelor pentru utilaje agricole și agroindustriale

paysage_news_landscape copie

CONTEXT

În calitate de specialist, se întâmplă să primesc destul de frecvent reclamații din partea clienților îngrijorați că utilajele lor agricole și agroindustriale se balansează pe drum, deși, în multe dintre situații anvelopele sunt noi. Contrar părerilor preconcepute, de obicei această problemă nu are legătură cu calitatea fabricaţiei  anvelopelor.

Este important de remarcat faptul că clienții trebuie să folosească presiunea recomandată în conformitate cu instrucțiunile producătorului. În realitate, în 95 % dintre cazuri, calitatea fabricaţiei  anvelopelor nu reprezintă cauza principală a fenomenului de balansare.

SFATUL EXPERTULUI MICHELIN

Pentru a preveni deteriorarea mai gravă a utilajului sau a anvelopelor și pentru a evita pierderea de timp, expertul Michelin recomandă efectuarea următoarelor verificări inițiale:

  1. Asigurați-vă că dimensiunea jantei este compatibilă cu dimensiunea anvelopei conform cărții tehnice
  2. Verificați starea anvelopelor (deteriorare, prezoane, etc.) și alte accesorii pentru roți (valve; inele)
  3. Verificați suspensia
  4. Verificați aliniamentul osiei
  5. Verificați montajul anvelopelor (în principal în AG: dimensiuni și raportul de transmisie)
  6. Verificați uneltele utilajului sau lestarea
  7. Verificați poziția taloanelor anvelopei, aspectul vizual al liniei circulare-ghidaj pentru montare de pe flancul anvelopei (care trebuie să fie paralelă cu muchia jantei într-un montaj corect).
Aliniamentul osiei

Aliniamentul osiei

poziția  talonului

poziția talonului

Linia circulară-ghidaj pentru montare de pe flancul anvelopei este paralelă cu muchia jantei

Linia circulară-ghidaj pentru montare de pe flancul anvelopei este paralelă cu muchia jantei

Dacă totuși problema persistă, după ce efectuați verificările prezentate mai sus și toate componentele sunt în stare bună de funcționare, expertul Michelin recomandă următoarele corecții posibile pe care le puteți face pentru anvelope:

  1. Corectarea presiunii - umflare sau dezumflare (în funcție de problemă). În multe dintre cazuri, vehiculele noi sosesc fără o presiune corectă din cauza transportului sau a altor condiții, cum ar fi lestarea etc.
  2. Dezumflați anvelopa, rotiți-o la 90° în jurul jantei și umflați până ajungeți la presiunea de montare care este 2,5 bari pentru anvelopele Michelin; verificați dacă anvelopa este poziționată corect pe jantă și umflați-o sau dezumflați-o până ajungeți la presiunea recomandată în funcţie de dimensiunea anvelopei şi utilizarea acesteia. Această corecție este utilă în multe dintre situațiile în care anvelopa prezintă o „suprafață plată” cauzată de staționarea vehiculului pe o perioadă lungă de timp (de exemplu, în cazul vehiculelor noi care au staționat în sediul dealerilor înainte de vânzarea acestora sau în cazul utilajelor de recoltat care staționează pe perioada iernii) la presiune incorectă. Anvelopele diagonale sunt mult mai expuse acestui fenomen decât anvelopele radiale.
  3. Schimbați pozițiile jantelor pe utilaj.

În cazul în care niciuna dintre recomandările prezentate mai sus nu ajută la rezolvarea problemei, clientul trebuie să solicite asistență suplimentară din partea reprezentantului Michelin.